So družbena omrežja res družabna

Pripravljam se na jutrišnji delovni dan. Zlagam mape, vanje vlagam gradivo. Torej rutinsko delo, čeprav ga opravljam z vsem spoštovanjem. Vsaka mapa, vsak list, ki se ga dotaknem, je zame pomemben. Na njem je moja energija, je moje znanje, moj pogled na določeno temo, podkrepljen tudi s teoretičnimi izhodišči drugih. A gre za delo, pri katerem misli res lahko malo odpotujejo.
Tako do mene iz ozadja prihaja glas TV voditeljice, ki v pogovoru z gostom omenja družabna omrežja.
Sem prav slišala? Družabna omrežja? Govori o Facebooku, Instagramu … Je pri tovrstnem komuniciranju res kaj družabnega?
Kolikokrat vidite v lokalu, da se osebe za istim omizjem ob pijači pogovarjajo, posvečajo druga drugi? Kolikokrat, roko na srce, se zalotite, da to počnete tudi sami? Jaz včasih se, priznam. A ko se tega zavem, spravim telefon v torbico.
Spletna omrežja ustvarjajo družbene mreže ter gradijo (in rušijo) družabne odnose med ljudmi.
No, pomislekov je več, mnenja so različna, kot tudi prevodi besedne zveze »social media«. Omenjena omrežja so postala del družbe in njenega vsakdanjika, žal pa so velikokrat razdruževalna, če imamo v mislih neposredno komunikacijo.
A ne glede na to, kakšno je vaše mnenje o pomenu besed družbena in družabna v povezavi z besedo omrežja, je tudi pri tovrstnem pisnem komuniciranju treba upoštevati nekaj pravil in priporočil. To je odlika, ki udejanja pomen besede omika.


1. Pišite prijazno. Tudi če se s čim ne strinjate, to sporočite na spoštljiv način. Vsako mnenje ima svojega avtorja.
2. Če vas razjezi zapis oziroma komentar, vdihnite, počakajte nekaj časa (minut ali celo ur) in nato presodite, ali se je sploh treba odzvati. Imejte v mislih besede … »Če bi popotnik vrgel kamen na vsakega psa, ki na poti do vrha zalaja nanj, ne bi nikoli prišel do vrha.«
3. Ne pišite celih romanov. Napišite kratko in jedrnato. Seveda ob tem v zapis vključite močno sporočilno vrednost.
4. Vem, da zapis na npr. Instagramu ali Facebooku ni šolski esej, a se vseeno iz spoštovanja do jezika in bralcev potrudite, da bo jezikovno (slovnično in pravopisno) zapis čim bolj pravilen. Žal ugotavljam, da mnogi niti osnovnošolskega pravila, da pred ki, ko, ker, da in če vejica skače, več ne poznajo. No, saj res tudi ta trditev vedno ne drži …
5. Več prijateljev (če povezavam na družbenih omrežjih lahko tako rečemo) boste imeli, če boste pisali pozitivno, vzpodbujajoče, motivacijsko … Pritoževanja, klevetanja, stokanja in negativnega pretiravanja imajo mnogi že v realnem okolju dovolj. V virtualnem svetu pa si želijo oziroma želimo pozitivnih vitaminov v obliki objav – zapisov in fotografij.
Predvsem pa iskrenih neposrednih stikov in komuniciranja ne enačimo in ne zamenjamo prepogosto za komunikacijsko pot v obliki družbenih omrežij.”

Kontakt